Școala Gimnazială Luizi-Călugăra

Comuna Luizi-Călugăra, județul Bacău, România

Curs “Învățarea nonformală– poarta de aur pentru un viitor inovativ al școlilor”
  • Organizatori: New Horizons Malta

  • Profesori participanți: Portugalia, Spania, Croația, Grecia, România
Ziua 1. Eveniment de deschidere a cursului
·       Eveniment de deschidere a cursului pentru prima zi: Întreabă-mă - să ne cunoaștem
·       Metoda caruselului: Contribuții, frici, așteptări, reguli de bază
·       Peretele Facebook. Team building în profilul internațional al participanților la context. Ce este cultura; Aisberg intercultural. 5 valori ale cadrelor didactice pentru instruirea educațională în mediul intercultural de clasă
Ziua 2. Cultură și incluziune
·       Conexiune între cultură și incluziune. Prejudecată și limite de toleranță. Stereotipuri și prejudecăți în clasă. Folosirea strategiilor pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la incluziunea socială. Elementele de bază ale educației incluzive
·       Comunicare. Stiluri de comunicare. Asertivitatea la locul de muncă. Tehnici de reducere a stresului prin gestionarea furiei și a comunicării asertive. Lucrul într-un proiect internațional - cum să comunicați și să vă conectați. Prezentare: proiecte școlare ale participanților (canale interne și externe de comunicare)
·       Prânz intercultural
Ziua 3. Mediul școlar din zilele noastre
·       Definirea mediul școlar din zilele noastre
·       UE: Îmbunătățirea competențelor pentru secolul XXI. Cadrul european de referință privind competențele cheie. Competențe cheie pentru cursanții de-a lungul vieții în societățile multiculturale
·       Ce este creativitatea? Creativitate și educație în aer liber: principiile și beneficiile cheie ale educației în aer liber pentru învățarea incluzivă/ interculturală. Creativitatea strălucitoare a elevului: utilizarea în aer liber pentru dezvoltarea personală, socială și relațională
Ziua 4. Conflictul
·       Abordări ale conflictului. Noțiuni de bază: înțelegerea problemei.
·       Stiluri de gestionare a conflictelor. Mediere de la egal la egal: elevii care servesc ca mediatori de la egal la egal în mediul școlar. Nevoi de mediator pentru abilități de exercițiu
·       Conflict în clasă - teatru forum. Mediere și negociere: diferențe în abordări
·       Experiențe de mediere, joc de rol: mediere
Ziua 5. Învățare interculturală
·       Provocări pentru clasa internațională de creație
·       Motivație: legătura dintre creativitate, învățare interculturală și managementul clasei
·       Cum ne putem îmbunătăți stilul de predare: planul de dezvoltare personală
·       Importanța motivației interne și externe atât pentru profesori, cât și pentru elevi
·       Valoarea eșecului: metoda cafelei mondiale. Învățare formală vs. învățare non-formală
Ziua 6. Creativitate prin metode non-formale
·       Creativitate prin metode non-formale în mediul școlar
·       Cum să condimentați educația formală: 10 metode creative: atelier creativ care arată o diversitate de activități și exerciții, prin utilizarea experienței creative „inimă, mână și cap”
·       Adaptarea diferitelor jocuri non-formale la grupa de vârstă
  • ·       Să experimenteze exemple de bune practici de metode creative de predare și învățare utilizate pentru a dezvolta creativitatea și motivația cursanților pentru învățare;

    ·       Să știe cum să motiveze, să ghideze și să evalueze cursanții pentru a reduce performanțele scăzute în competențele cheie, dezvoltarea competențelor relevante, la nivel înalt și inovatoare, îmbunătățirea bunei calități a educației de masă

    ·       Să conștientizeze dimensiunea europeană a educației

    ·       Să înțeleagă consecințele aplicării metodelor non-formale în ceea ce privește motivația elevilor

    ·       Să experimenteze exemple de bune practici ale unei scări largi de metode creative de predare și învățare: învățare prin practică, practică, metode interactive dezvoltate prin activități în interior și în aer liber

    ·       Să dezvolte strategii cu privire la modul de implicare a părților interesate în abordarea ESL (părăsirea timpurie a școlii) într-un mod mai eficient, a sporit încrederea participanților pentru învățarea pe tot parcursul vieții

    ·       Înțelegerea puterii pozitive a activităților de team building și a strategiilor de învățare pe tot parcursul vieții

    ·       Dezvoltarea de activități, tehnici și instrumente de coaching (un ghid, un joc digital etc.) prin predare experimentală pentru propriul context didactic, pentru a îmbunătăți rezultatele studenților

    ·       Creșterea și capacitarea încrederii participanților în lucrul cu cel puțin 5 metode și instrumente de coaching, folosind propriile calități, talente, diferențe, ca resurse pentru a ajuta și împuternici tinerii să-și dezvolte gândirea critică, creativitatea, inițiativa, rezolvarea problemelor, evaluarea riscurilor, luarea deciziilor și gestionarea constructivă a sentimentelor

    ·       Explorarea strategiilor bazate pe jocuri în educație, promovarea pedagogiei care răspunde la motivația lumii reale;

    ·       Înțelegerea diversității și a diferențelor culturale;

    ·       Dezvoltarea conștientizării culturale;

Descriere curs

Descrierea și rezumatul  cursului

Descarcă
Educația nonformală

Ghid metodologic de bune practici

Descarcă